Yılın Seçilmiş Ürünü Nedir?
“Yılın Seçilmiş Ürünü”, dünyanın en önemli inovasyon ödüllerinden biridir. 1987 yılında Fransa’da kurulmuştur. Program, 44 ülkede 4,5 milyar tüketiciyi içinde bulundukları pazardaki en iyi ürünlere yönlendirip, üreticileri de kalite ve inovasyon için ödüllendirir.
“Yılın Seçilmiş Ürünü” tüketicilerin oyları ile belirlenir. Üreticiler için yeni ürünün denenmesini, bilinirliğini, dağıtımını ve satışlarını artıran güçlü bir pazarlama aracıdır.
“Yılın Seçilmiş Ürünü” programına, inovasyon içeren ve son 24 ayda pazara çıkmış olan tüketici ürünleri katılır. Katılan ürünler, hizmet ettikleri tüketim ihtiyacı ve taşıdıkları özelliklere göre kategorilere ayrılır. Türkiye’yi temsil eden tüketici örneklemi ile yürütülen araştırma sonucunda, her bir ürün kategorisinde yılın ürünü seçilir. Tüketici araştırması, bağımsız ve yüksek güvenilirlik standartları ile çalışan araştırma çözüm ortağı ile yürütülür.
Kazanan ürünler, her yılın Mart ayında üretici firmalar, medya kuruluşları ve perakendecileri biraraya getiren ödül töreninde duyurulur ve üretici firmalar “Yılın Seçilmiş Ürünü” logosunu bir yıl boyunca ambalaj, iletişim ve satış noktalarında kullanma hakkını kazanırlar.
Değerlerimiz
- Güvenilirlik
- Verimlilik
- Tutarlılık
- Saygı
- Adanmışlık
Kazanmaya 4 Adım
1
Ürünlerin Kaydı
Son 24 ayda lanse edilmiş*, ulusal dağıtımı olan ve inovasyon içeren her yeni tüketici ürünü kaydolabilir. Inovasyon, çığır açan bir içeriğe sahip olmak zorunda değildir. Tüketicilerin hayatını daha iyi ya da daha kolay yapmaya, tüketicilerin ihtiyacını yeni bir şekilde karşılamaya yönelik bir özellik olabilir: yeni bir paket, yeni bir işlev, yeni bir formül veya tarif, yeni bir tat, koku, renk ve benzeri şekilde çeşitlendirme, tamamen yeni bir ürün, yeni bir teknoloji vb. * 2025 programına Ocak 2023 - Aralık 2024 tarihleri arasında lanse edilmiş ürünler katılabilir.
2
Etik Komite Ön Değerlendirme
Üyeleri, pazarlama, reklam, medya, perakende ve araştırma dünyasının duayenlerinden oluşan Yılın Seçilmiş Ürünü Etik Komitesi, ürünleri inovasyon kriterleri doğrultusunda değerlendirir. Finalistler, hizmet ettikleri tüketim ihtiyacı ve özelliklerine göre belirli kategorilere ayrılır.
3
Tüketicilerin Seçimi
Tüm finalistler, Sia Insight'in, 4000 tüketiciye ulaşarak yaptığı pazar araştırmasıyla değerlendirilir. Tüketiciler, her kategorideki en iyi ürünü seçer. Sia Insight, araştırmayı bağımsız olarak yürütür ve sonuçları detaylı bir raporla sunar. Raporda, kategorilerdeki dinamikler, inovasyon ve alışveriş trendlerini gösteren analizler yer alır. Tüm finalistler, kazansın ya da kazanmasın bu rapora sahip olurlar.
4
Ödül Töreni
Prestijli ödül töreninde, ödüller sahiplerini bulur, Yılın Seçilmiş Ürünleri kamuoyuna açıklanır. Ödül töreni, inovasyon ve yaratıcılığın kutlandığı, Pazarlama, Medya, Perakende ve Araştırma profesyonellerinin buluştuğu bir gala gecesidir. Ödül töreninden itibaren kazanan ürünler YSÜ logosunun avantajlarından yararlanmaya başlar.
YSÜ Yarışma Kuralları
Sık Sorulan Sorular
YSÜ Nedir?
YSÜ Nedir?
YSÜ diğer ödüllerden nasıl farklılaşır?
YSÜ diğer ödüllerden nasıl farklılaşır?
Global: 44 ülkede 4.5 milyar tüketiciye ulaşmaktadır.
Bağımsız: Kazananlar, Sia Insight tarafından yürütülen 4000 örneklem ile yapılan tüketici araştırması ile belirlenir.
Hangi ürünler katılabilir?
Hangi ürünler katılabilir?
İnovasyonu nasıl tanımlıyorsunuz?
İnovasyonu nasıl tanımlıyorsunuz?
“İnovatif/Yenilikçi” ifadesi, tüketicinin ihtiyaçlarını yeni bir şekilde karşılayan ürünleri tanımlamak için kullanılır. Buluş niteliğinde olmak zorunda değildir. Yılın Seçilmiş Ürünü için göz önünde bulundurulan inovasyon kavramları:
- Tamamen yeni bir ürün
- Yeni bir formül
- Yeni bir tarif
- Varolan bir seriyi tamamlayıcı ek ürünler
- Yeni bir tat, koku, renk, aroma ve benzeri şekilde çeşitlendirme
- Yeni bir paketleme
- Yeni bir teknoloji
- Yeni bir özellik
- Yeni gramaj
- Yeni porsiyonlama
- Yeni bir kategori veya pazar yaratan ürünler
- Üreticinin kendi ürün gamında yaptığı bir yenilik
- Yeni bir fonksiyon
- Yeni bir segmentasyon
- Ticari İnovasyon: Pazarlama fikrinde/konumlandırmada/ürünü tüketiciye sunumda yapılan bir yenilik
Kazananlar nasıl belirleniyor?
Kazananlar nasıl belirleniyor?
Birden fazla ürün ile katılabilir miyim?
Birden fazla ürün ile katılabilir miyim?
Ne zamana kadar katılabilirim?
Ne zamana kadar katılabilirim?
Hangi kategoriler var?
Hangi kategoriler var?
Kayıt olduktan sonra herhangi bir aşamada kaydımı iptal edebilir miyim?
Kayıt olduktan sonra herhangi bir aşamada kaydımı iptal edebilir miyim?
Kazanmanın faydaları nelerdir?
Kazanmanın faydaları nelerdir?
Etik Komite Ön Değerlendirmesi Nedir?
Etik Komite Ön Değerlendirmesi Nedir?
YSÜ ne zamandır var?
YSÜ ne zamandır var?
Kazanıp kazanmadığımı ne zaman öğreneceğim?
Kazanıp kazanmadığımı ne zaman öğreneceğim?
Daha detaylı bilgiye nasıl ulaşırım?
Daha detaylı bilgiye nasıl ulaşırım?
Kategori: Hakkımızda